En annan värld

Ibland känns det som jag lever i en annan värld än resten av er. Eller inte bara jag då, utan den "blå världen". Jag kan inte beskriva hur unikt det är att jobba som jag gör. Livet privat och arbetet går liksom ihop lite. På gott och ont. Ibland känns det lite som att vara med i en sekt, fast en bra en förstås! Vi är som en familj, vi umgås på jobbet och privat. En vän ifrån "den blå världen" känner mig (med en gnutta överdrift) nästan lika bra som mina vänner i Sverige. Ett halvår här kan räknas som tre år hemma. De blir ens familj, vänner och arbetskolleger i ett!
 
Fast det var egentligen inte det jag skulle berätta om i det här inlägget. Kom bara att tänka på det. För det jag skulle skriva om var hur mycket jag faktiskt älskar mitt liv här. Och att man får vara med om så mycket häftiga saker. Och varför jag kom att tänka på det just idag, är för att jag har varit med om en så sjukt häftig, fantastisk, cool och helt underbar upplevelse idag. Ett frieri! Jag kan lova att det var ett frieri utöver det vanliga.
 
Miranda i 2Entertain (showteamet på hotellet) friade till sin pojkvän! Nästan hela hotellet var involverat i det. Mitt under en show blev han upptagen på scen. Miranda började med att berätta lite om Martin och avslutar med att hon ville leva sitt liv med honom. Sen började hon sjunga på "I think I wanna marry you". Senare i låten kom de andra in och sjöng. Martin fick ett papphjärta placerat runt halsen och ett glas skumpa. Inte nog med att han sitter där på scen och entertain teamet sjunger den här låten. Senare kom Bamse in med ringen, i följe av Lilleskutt, Vargen och Skalman. Alla dansade runt Martin och sjöng. I slutet slängde Thomson teamet ut ballonger över hela publiken, och Natalia som hade klättrat upp i taket kastade ner konfetti på dem.
 
När jag skriver det här låter det inte ens hälften så häftigt som det var. Det var helt amazing! Den här dagen kommer jag aldrig att glömma. Helt fantastiskt var det! Ville bara dela med mig till er som inte fick uppleva det.
 
PS. Han sa JA! =o)


Kommentarer
Postat av: Allan Lindqvist

Härligt att du trivs så bra.

2012-09-12 @ 14:04:24
Postat av: Frida P

Moa!
Du skriver sjukt bra. Många bra tankar i skallen.

Jag kan hålla med om att guidevärlden är en egen värld. En bra värld bort om allt annat..
Jag har också kännt en del gånger när jag kommit "hem" till Sverige att - nja, hör jag verkligen hemma här? Men andra stunder kan jag fråga mig varför åkte jag?
Ett stopp lite då och då - det tror jag är bra.
Å "hemma" är nog helt enkelt där man är, har sitt hjärta, sina saker, ett ställe man vill vara på.

Puss å Kram bästa Moa!!

2012-11-03 @ 23:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0