Flexibel

Om man söker ett jobb står det i de flesta arbetsbeskrivningarna; "du ska vara flexibel..."
Innebörden med flexibel i mitt jobb är inte att jag ska kunna skicka mail och svara i telefonen samtidigt. Nej, flexibiliteten i det här jobbet är mer. Du ska ta hand om glada gäster, arga gäster, agera doktor, psykolog, kost rådgivare, nöjes guide, restaurang expert, historie vetare, meteorolog, tekniker. Samtidigt som du ska kunna ta hand om barn, vara rolig, allvarlig, förstående, tröstande, vägledande. Du ska även kunna agera björn, sköldpadda, kanin, varg och clown! Det är även ett plus om du kan dansa.
 
Jora så att, flexibel det vet jag hur man är!
 
Vill bara påpeka att det här är bara ett konstanterande. Ingenting negativt över det hela. Jag älskar mitt liv, mitt jobb och mina flexibla arbetsuppgifter. Mina flexibla arbetstider är dock en annan historia. =oP
 
Idag har jag haft en helt fantastisk dag! Den började i Bamseklubben med piratdag. Vi har jagat onda pirater, letat efter diverse föremål de tagit och gömt, däribland min sko. Hittat skatten och alla levde lyckliga i alla sina dagar (även de danska barnen).
Senare på dagen slog vi om till egyptisk dag, med Super Kids, och lekte diverse "egyptiska" lekar, åt glass, mata kameler på stranden och hade sand-slott-pyramid-tävling. På kvällen var det dags för Cocos' födelsedagskalas. Matkastning, dans, tårta i Joannas huvud och kasta vatten på föräldrar var några av inslagen på det sista Coco kalaset ever i Sharm el Sheikh.
Ja som sagt, jag har haft en fantastisk dag. Och det känns i hela kroppen. Måste dock erkänna att jag ser fram emot att sitta i service desken imorgon.
 
Tack för mig - tok schleten tjej!
 

Kommentarer
Postat av: Allan Lindqvist

Sista Cocokalaset säger du.Jag ser dej framför hur du härjar runt med barnen.
Det har varit roligt och spännande att följa med i din blogg från har Sharm El Sheikh.Hoppas du fortsätter på nya destinationen.

2013-04-22 @ 02:07:05
Postat av: Mammi

Jag håller med pappa. Du har varit flitig att skriva och de är så roligt att läsa här hemma. Puss å hej flexibla tjej <3

2013-04-22 @ 07:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0