Svenne eller inte?

Jag är så jävla svenne banan när det väl gäller. I ett muslimskt land, eller utland, eller hur man nu vill tolka det. Så är jag så jävla svensk, eller skandinavisk (som man säger i våra termer). Även om jag själv kan känna mig så "obekväm" i Sverige så är det svenska (skandinaviska) värderingar, termer, tid, livstil, jag lever efter. Även om det finns "svenska regler" som kan reta gallfeber på mig, så är det i grund och botten på något vis en del av mig. Jag tänker, känner, utverderar på det viset. Omedvetet eller medvetet. Det är bara så det är. På gott och ont.
 
Ja, vad vill jag ha sagt med det här? Jag vet inte. Det är bara ett konstanterande jag gjort. Ett år i muslimsk regi (Turkiet & Egypten), så tänker man mer på sitt ursprung. Jag hoppas, att jag en dag längtar hem!
 
Sverige, Sverige älskade land.…Jag uppskattar dig mer, när vi inte ses så ofta. <3
 
Hemma??!

Kommentarer
Postat av: Allan Lindqvist

Skrev du det där när du kom hem efter utekväll?

2013-04-17 @ 13:26:10
Postat av: Mammi

Du är som en banan, mogen ibland och aldeles grön ibland... Hahaha där fick ja till de <3

2013-04-17 @ 16:45:57
Postat av: Moa..

Ja pappa, det gjorde jag. =oP
Mamma, du e fett flummig. ;o)

2013-04-18 @ 21:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0