"Tid... Du är dig inte lik"

Jag startade denna blogg 2008-02-07 @ 12:50:57, med den tråkiga rubriken Sömnlös hela natten. Oj vad det har hänt mycket sedan dess!
När man lever som guide blir man ännu mer medveten om tiden. Det går fortare än i "vanliga" livet. Snart är ännu en säsong över och det är dags för nya äventyr, igen. Vi är bara fyra kvar här på Blue Village Exotic, med fortfarande lika många gäster som tidigare! Många tårögda farväl har tagits och fler väntar. Jag fasar inför dagen jag ska ta farväl av min älskade super danska, a.k.a min andra hälft, på flygplatsen. Det drar ihop sig i magen och tårarna tränger bakom ögonen när jag tänker på det!
 
Säsongen i Sharm har varit den mest lärorika och krävande jag gjort hittills. Mycket för att det var en helt ny tjänst för mig och livet överlag är mer krävande i Egypten. Livsstilen här är en klass för sig. Det är vid många tillfällen och situationer man får ha is i magen. Tålamodet har prövats oberäknerliga gånger och humöret har gått upp och ner.
 
Några fina utmärkelser har jag ockås fått under det här halvåret inte bara har jag varit månadens säljare två gånger, jag har även blivit vald till säsongens Snusmumrik, med följade citat: "Moa, we all know your biggest love in life: Snus!"Haha... Ganska given som den enda snusaren i teamet.
Jag har också fått den fina titeln som Pyramid of the season, med följande förklaring: "A pyramid has been standing steady on the ground for 1000 of years back, has sharp edges but when you look closely it has an uneven surface. This person is someone you can trust and is always there, she stands with both feets on the ground and has experienced a lot in life. Looks cute on the outside but can as well be sharp and go up in the top when needed. As oldest in the team we call her grandma"
 
Ja, grandma is still going strong! Känner rubriken på mitt första inlägg är ganska passande en natt som denna. Sömnlös med många tankar som far omkring. Men nu ska nog tant försöka sova en sväng.
 
Godnatt världen - nu ska jag iväg på drömfärden. InsAllah!
 
Ps: Vart är denna rubrik tagen ifrån?

Kommentarer
Postat av: Lillasyster <3

Kent - Om du var här!!! :D <3
Saknar dig minst en gång i veckan bara så att du vet så kom hem och hälsa på nu! :) puss

2013-04-20 @ 10:13:01
Postat av: Allan Lindqvist

Hur blir det med A.då?

2013-04-20 @ 10:45:03
Postat av: Moa..

RÄTT, Elin, jag visste att du skulle sätta den. =o) Jag saknar dig också!!
Pappa: A. får ta o skärpa till sig eller leva ett liv utan mig. Tror de blir de sistnämnda i vilket fall som helst. =o/

2013-04-20 @ 17:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0