Lyx städat

"Jaha, vad är det då", tänker ni? Jo, kära vänner, det är när man städar som vanligt. Ni vet med trasa, medel, dammsugare, mop och hink. Sist jag städade på det viset var för cirka två år sen. Sen jag började i guide livet har jag inte haft tillgång till dammsugare, så man har alltid fått sopa golven. Och det senaste året har jag inte städat alls, det har någon annan gjort åt mig. Nu ska ni inte tro att det är för att jag är lat, det har bara ingått i mitt boende. Desvärre har ingen av dom som städat varit speciellt bra på det. Jävlar vad jag gick lös här idag, kändes (med en gnutta överdrift) kul att städa. Det känna så skönt att ha ett "hem" igen. Jag har lix min lilla lya som jag måste ta hand om. Så idag har jag städat, diskat, tvättat och hängt tvätt. Det där med att laga mat tänkte jag inte börja med riktigt än, har ju fortfarande all inclusive. ;o)
 
Idag hade jag även min första dag i Bamseklubben. Det var riktigt kul faktiskt! I den första klubben kände jag mig lite ringrostig men i den andra hade jag blivit varm i kläderna igen. Åh, vad jag har saknar Blue Village. Känns så himla kul att vara tillbaka. Hann titta en liten sväng på 2 Entertains show idag med. Jag blev lite varm i hjärtat.
 
Bamses Magiska Parad! Blue Village, Caldera Beach & Creta Paradise.
 

 

Kommentarer
Postat av: Mammi

Men Moa, sen när du blir stor å sådär, och flyttar "hem" å de.. Då får du gärna... Dammsuga å torka å feja här hemma i Timmerbol... Gärna! Ja kommer inte bli arg om du gör det. Och putsa spegeln på toan så fint som bara du kan, som du lärde dig nån gång på nått jobb... Ja som du far omkring minns man ju inte vart du lärde dig vad 😉😘💖

2013-08-30 @ 22:08:52
Postat av: Moa..

Mamma, putsa spegeln så fint lärde jag mig va Hajirs mamma. ;o)

2013-08-30 @ 22:13:53
Postat av: Mammi

😉Vilken bra mamma!

2013-08-31 @ 00:03:05
Postat av: Allan Lindqvist

Jag vill också få lust att städa.

2013-08-31 @ 00:35:55
Postat av: sofia

Hej!

Ser att du jobbar för fritidsresor som barnledare. Jag hade själv tänkt söka jobb hos fritidsresor och skulle bli jätte glad om du vill svara på lite frågor ang jobbet? :)


Svar: Hej Sofia, Kul att di hittat min blogg. =o)
Jag svarar gärna på de frågor du har. Jag jobbar för tillfället som barnledare. Annars jobbar jag som Guest relation.
Mvh, Moa..
MoA

2013-09-03 @ 16:20:54
Postat av: Moa..

Hej Sofia,
Fråga på bara. =o) Om du har någon mail, kan jag skicka svaren dit.

2013-09-03 @ 21:18:02
Postat av: sofia

Vad snällt! har en hel del frågor:)

Hur fick du jobbet? vad krävs för att man ska gå vidare från intervjudagen?

Går man någon utbildning sen om man går vidare?

Hur ser en dag ut om man jobbar som barnledare? Vad är det för aktiviteter man gör?

Hur bra på engelska måste man vara? Det jag oroar mig för är engelskan, då jag inte är så bra på engelska.

Varför sökte du till just fritidsresor?

Måste man ha körkort?

Sen undrar jag lite hur intrevjudagen ser ut?
Vad fråga dom och skulle man prata engelska och så?

Sen en sista fråga när du sökte skicka du bara in Cv eller skicka du in när det stod på lediga tjänster?

Tacksam för svar:)
Min mail är [email protected]

2013-09-04 @ 02:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0