Shop until you drop

Idag har moster Moa haft spenderarbyxorna på sig. Emmie och Albin fick i julklapp att åka och shoppa med mig. Dock var det mostern som shoppade mest till sig själv. Tror jag behöver betala övervikt på planet imorgon. Men nu har jag två nyårsklänningar, får väl välja beroende på humör den dagen. Har även införskaffat en kavaj och en skinnjacka. Just ja, köpte två par träningsskor också. Och massa andra saker.
Kvällen har jag spenderat med systeryster, det vill säga, min storasyster. Vi tog en sväng ner till O'Larys. Tog oss en varsin efterrätt och några öl, eller syrran drack cider. Nu sitter jag här i Lina och Thomas soffa och har ångest för morgondagen. Jag känner inte alls för att åka tillbaka till Teneriffa. Jag vill stanna hemma lite längre. Vill ha mer tid med min familj och vänner. Vi har haft en toppenjul! Men imorgon lyfter planet klockan 10.10 och då ska jag sitta där. Sen är det tillbaka till jobbet som gäller på söndag.
 
Ska bli kul att träffa mina kära vänner på Teneriffa också, men hade kunnat vänta en vecka till eller så. Men imorgon händer det och så är det bara. Ska försöka att inte tänka på all packning och allt bök som morgondagen har att erbjuda och bara njuta av sista tiden här. Det vill säga en kopp te med trevligt sällskap och "Meet Joe Black" på tvn.
 
Tack och hej!
 
Sverigefrukost (om man vill vara onyttig).
 
Risgrynsgröt med kanel.
 
Ett fint pepparkakshus hemma hos Angelica och Magnus.
 
Mumsiga stjärnor.

Kommentarer
Postat av: Carina Sjöberg

Hej fina Moa!
Hoppas det känns ok att vara tillbaka i jobbet, vet hur jobbigt det är att vara utan sin familj...Jobbade på Mallis och var själv ganska länge innan Jimmy kom ner..
Var rädd om dig, och ha ett underbat Nytt 2014!
Kram Carina, Adams syrra:)

Svar: Hej Carina! Det känns bättre nu när jag hängt lite med mina vänner här. =o)
Vad kul att du läser min blogg och kommenterar. =o) Det blir jag väldigt glad över.
Tack, och jag önskar också dig ett fantastiskt nytt 2014!
Kramar
MoA

2013-12-29 @ 00:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0