Sjuka tankar

När man är hemma och är sjuk så tänker man ganska mycket. Jag vet rubriken är missledande. Jag skulle kanske kunna få ett jobb på Aftonbladet.
 
Vad jag kommit fram till iallafall är att jag med all säkerhet är allergisk mot någonting, kanske det finns i min lägenhet kanske är det mig själv. Jag vet inte. Men ögonen kliar helt galet mycket och det hjälper inte med allergitabletterna jag köpt ifrån apoteket. Så jag utgår ifrån att det finns i min lägenhet det jag inte tål. Kanske är det mögel, vem vet. Jag kan inte se några spår av mögel, men å andra sidan är mina ögon sönderkliade så jag ser inte så bra. Jag har också kommit fram till att jag får 50 gånger mer ont i mina leder när jag är förkyld. Vad kopplingen där kan vara har jag ingen aning om. Jag tänkte åka till doktorn idag men insåg att vänta på de andra i fyra timmar efter besöket är ovärt. Jag snackar nog lite med honom imorgon när han kommar förbi på hotellet istället.
 
Något mer intressant jag kommit fram till är att jag nog far till Australien inom en relativt snar framtid. Det är bara det där med att jag måste tjäna snuskigt mycket pengar först. Funderar även på att öppna ett sparkonto. Eller typ skaffa Ica banken och föra över pengar på. På så sätt kan jag ju börja spara redan nu. Om jag gör absolut ingenting resten av säsongen kan jag i princip spara hela min lön. Fast det tänker jag ju inte göra. Meeen jag hade kunnat.
 
Andra konstanteranden jag gjort är att jag måste noppa ögonbrynen, måla naglara och klippa tånaglarna. Kankse även borde äta något idag. Jag drömde även något märkligt inatt, som jag desvärre inte kommer ihåg. Men det var många av mina vänner där hemma som var inblandade och jag kommer ihåg att jag tänkte imorse; "det här kan jag nog tyda med min bok". Det ska jag klura lite på vad det var jag drömde.
 
Det här är min nya vän Peter Pedal, min kära sängkompanion och vakthund. Passa er! Han bits.
 

Kommentarer
Postat av: Mammi

Du fundera å har dig 💗 de där med handlederna bl.a har ju din mammi teorier om vet du ju. Men det är ingen som vill och orkar lyssna på mig så alla måste ju lära på sitt sett. Men... Du kan få låna en bok om tarmarna när jag kommer, eller snarare ett häfte. Om du vill, de är en början ❤
Jonas sa här om dagen . Ang. De andra. - ja hon kan ju börja spara nu 😉.
Rar hund. Tack å hej från din mammi som inte kan prata i dag 😜. Jag fick åka hem till Lina, så hon fick sjukanm. Hos Previa. Som vi måste nu för tiden. 😘

Svar: Den där tarmboken ser jag fram emot. =op Men inte lika mycket som jag ser fram emot snuset som (jag hoppas!) ni har med er. ;o)
MoA

2013-12-04 @ 18:04:24
Postat av: Mammi

Du fundera å har dig 💗 de där med handlederna bl.a har ju din mammi teorier om vet du ju. Men det är ingen som vill och orkar lyssna på mig så alla måste ju lära på sitt sett. Men... Du kan få låna en bok om tarmarna när jag kommer, eller snarare ett häfte. Om du vill, de är en början ❤
Jonas sa här om dagen . Ang. De andra. - ja hon kan ju börja spara nu 😉.
Rar hund. Tack å hej från din mammi som inte kan prata i dag 😜. Jag fick åka hem till Lina, så hon fick sjukanm. Hos Previa. Som vi måste nu för tiden. 😘

2013-12-04 @ 18:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0