Where to go next?

Mycket tankar och funderingar som snurrar i mitt huvud. Jag känner mig mer eller mindre klar med det här. Det är fortfarande kul och vissa dagar kan jag inte tänka mig något annat än just det liv jag lever just nu. Emellanåt så känns det jävligt tjatit också. Jag har inte längre samma passion som jag än gång hade för det här jobbet och den här livsstilen. Det känns inte längre som att det är värt att vara ifrån nära och kära, inte tjäna speciellt mycket, jobba som ett as. Så mycket uppskattar jag det inte längre så det väger upp.
 
Jag tror att jag efter denna säsong är redo att komma "hem". Vart det nu skulle vara? Men någonstans i det avlånga landet i norr. Iallafall över sommaren. Jobba, tjäna och spara pengar, träffa alla fantastiska människor som efter alla år jag varit borta fortfarande välkomnar mig med öppna famnar, mat och en soffa att sova på. Ni vet vilka ni är och jag älskar er ifrån djupet av mitt hjärta!
 
Någonstans säger dock mitt hjärta att jag inte är redo. Inte redo att stanna för alltid, inte redo att slå mig till ro, inte redo att släppa in någon som skulle kunna få mig att vilja stanna någonstans. Kanske därav mina märkliga drömmar om barn, i Colaflaska, som dör! Mina drömmar är så märkliga och helt galna att de inte längre går att tyda med min drömbok. Jag vill upptäcka mer. Jag vill se delar av världen som jag inte sett. Jag vill även besöka delar av världen där jag varit förut.
 
Jag saknar Egypten, Libanon, Nya Zeeland och har många gånger tänkt på en road trip genom USA. Sist jag var där såg jag bara en liten del av det enorma landet.
På senare tid har Australien lockat väldigt mycket. Tror det har något med min underbara kollega och vän, Suvis galna historier därifrån. Lite backpacking skulle vara kul tror jag. Det var länge sen som jag gjorde det nu. Men first things first. Vart i Sverige kan jag hitta ett jävligt välbetalt jobb där jag kan jobba under sommaren för att sedan resa hela vintern? Och vart bor man i princip gratis?
 
Den karamellan ska jag nog suga på när jag somnar till Tarzan. Kanske mina drömmar kan talaom det för mig. Tips är varmt välkomna!
 
Godnatt mina guldklimpar. Nu ska jag och Peter Pedal gå och sova.
 

 
Bilder tagna en perfekt dag. Första bilden visar vyen över en av NZs vackra nationalparker. Bild nummer två är tagen från ett tak i Rashedias flyktingläger i Libanon. Den tredje bilden visar ett torg i Nablus, Palestina. Sista bilden är ifrån ett beduinboende utanför Dahab i Egypten.
 
 

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mammi

Är de dax nu? Ja vi får väl se 😘

Svar: Ja vi får väl det. ;o)
MoA

2013-12-01 @ 18:27:52
Postat av: angelica

Du är alltid välkommen hit ♥♥♥ älskar dig!!

Svar: Älskar dig med hjärtat! <3Jag känner mig alltid välkommen hos er. Ni är så fina.
MoA

2013-12-04 @ 19:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0