Varför heter det Svarta Havet?

Tack 118100 för svaret!
 
Det var turkarna och krimatarerna som gav svarta havet dess namn. Havet fick sitt namn på grund av att det ofta är väldigt dimmigt och väldigt stormigt.
 

För er som inte har Facebook kan jag meddela att det är vid Svarta Havet jag kommer spendera min sommar. Efter att inte sökt någon ny destination och tanken var att jag skulle återvända till Sverarike. Så tänkte jag om. När jag kom tillbaka till Egypten fick jag panik över att inte veta vart jag skulle spendera sommaren och vad jag skulle göra. Efter ett samtal med min team manager skickade jag ett mail till huvudkontoret. Det stod mer eller mindre "snälla ta mig tillbaka". En dag senare frågade min TM mig om jag ville till Bulgarien eller Hurgada.
 
Jag är inte redo att lämna den "Blå världen", jag har det för bra här. När jag kom tillbaka från semestern frågade en av gästerna mig på "coctailminglet", efter att fågat om min ålder: När ska du stadga dig då? (kanske inte var exakt dessa ord hon använde men något liknande)
Mitt svar: Jag trodde att jag skulle åka hem i sommar, men jag ångrade mig. Så jag vet inte!
 
 
Alla nära och kära, den här destinationen är, av de jag varit på, den som ligger närmast er! Och förmodligen den som är billigast att åka till. Så kom gärna och hälsa på! Aha... sa jag inte det? Jag ska till Bulgarien. ;o)
 
http://www.fritidsresor.se/resa/bulgarien/sunny-beach/blue-star-majestic-beach/?season=sommar-2013
 
Det är här jag kommer att jobba. Det är en ny tjänst med service, aktiviteter och jobba med barn. Känns som den är klippt och skuren för mig. Än en gång, hjärtligt välkomna hit!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tackar tackar... Tänk en tanke bara! Om... Vi kunde fira jul där ;)

2013-01-18 @ 20:59:10
Postat av: Moa..

=o) Jag kommer inte vara där på julen. De e en sommar destination. Så till julen e de en ny destination. ;o) Men klart ni e välkomna att fira jul. Vem de än e som skrivit ovan. =op

2013-01-18 @ 21:32:10
Postat av: Mammi

Hahaha... ja jag vet ju de. Hade lite otur när jag tänkte ;)

2013-01-26 @ 21:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0