Halv åtta hos mig

Fast halv tio då. ;o)
 
 
Kom hem ifrån jobbet vid 21.15. Svettig som en… ja, en väldigt svettig person. Hade haft minidisco och sen power-walkade jag hem.

Detta blev min middag:

*4 skivor någon slags prickigkorv.
*Några misshandlade bitar tomat
*En burk majs
*2 bitar av "den aslyckliga kossan" ost

För att tillaga och äta detta behövs varken ugn, spis, micro, tallrik eller gaffel.

Förberedelser: Behövs inga. Plocka bara ut allt från kylen, släng upp det på nattduksbordet (som i mitt fall är mitt kök). Kan vara bra att ha en påse under så man inte sölar ner.

Tillagning: Skär korv och tomat i lagom stora bitar. Salta lite på tomaten. Öppna majsburken, häll på lite salt. Kan vara bra att ta med saltet till platsen man väljer att äta maten (i mitt fall sängen) så man kan salta mer när man ätit det första lagret. Lägg med den aslyckliga kossan på påsen och simsalabim, påsen har blivit en tallrik.

Ett tips är att slänga med en tesked i majsburken. Det är så jobbigt att dricka majs.
 
Efterrätt: Nötter och torkade bär/frukt. Är man riktigt duktig och äter upp all mat kan det hända att man belönas med en bit mörk choklad också. ;o)
 

Kommentarer
Postat av: Allan Lindqvist

Det liknar lite middagar om jag äter ibland.Inte för ofta bara.Bolackar sa mamma.Jag tror det var folk som jobbade i skogen och var lite slarviga med det mästa.

2013-06-10 @ 23:48:45
Postat av: Allan Lindqvist

Jag tycker inte att du slarvar med det mesta.Det blev fel.Jag bara kom på det där om "bolackarna".Förlåt!

2013-06-11 @ 15:19:28
Postat av: Moa..

Haha... Du e så söt pappa. <3 Jag uppfattade det inte som att du tyckte de heller. =o)

2013-06-11 @ 17:21:40
Postat av: Mammi

Men ja tycker att du e en bolackare när du äter sååå mycke salt. De kommer att straffa sig. (Har redan gjort, förresten) tänk va onda handleder du har. Jag är rädd om dig, de är därför ja tjatar. ❤💗💝

2013-06-11 @ 17:25:19
Postat av: Moa..

Men de e inge gott utan salt! =o(
Mamma, du ska de min vän Ida. Hon saltar så mycket, att jag tycker de e mycket!

2013-06-11 @ 21:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0