58 trappsteg

Lite till vänster och dörren näst längst bort på vänstra sidan. Där bor jag. I ett litet rum med fula gardiner, lyhört och obekväm säng. Känns bra att jag ska spendera fyra månader här. Men tids nog så kommer väl även det här att bli "hemma". Man glömmer bort så fort, från destination till destination. Nog kände jag såhär i början i Egypten också. Jobbigt att vänja sig vid alla ljud bara. I Egypten var det Glow disco som störde mig. Det började ju dock inte förrän tolv på natten och slutade vid halv tre. Här är det ljud jämt! Bilar som kör förbi, grannar som låter, live musik nerifrån baren. Här kan inte ACn ta över ljuden, som den gjorde i Egypten. Och rätt vad det är så börjar kylskåpet brumma som en hungrig björn.
 
Idag har jag studdat den första utflykten. Blev en tur till Balchik, ett besök på drottning Marias sommar palats med botaniska trädgård. Så många vackra rosor så jag blev helt förälskad! Och doftade gott gjorde de också. Efter besöket där som svslutades med lunch åkte vi vidare till Aladzha klostret. Ett mycket märkligt kloster som var utgrävt i klippor. Där levde munkarna och hade även kyrka, kök, "fest" kyrka (för högtider) och begravningsplats. Väldigt häftigt att se. Svårt att förklara hur det ser ut. Ni får komma och kolla in det själva. ;o)
Efter klostret begav vi oss till Varna, som är Bulgariens tredje största stad. Efter ett besök i katedralen fick vi tid för shopping. Och eftersom min pappa är en sån klippa så hade jag faktiskt råd att införskaffa ett par svarta skor på NewYorker. Det var verkligen behövligt, tack pappa!
 
Idag fick jag lära mig om vad de olika färgerna på i kyrkan representerar. Gul står för synd och blå är färgen för förlåtelse. Kanske ligger något i varför det är min älsklings färg. Fast å andra sidan är röd en annan älsklings färg jag har och den representerar Jesu blod!
 
Imorgon bär det av till Pomorie där bland annat vinprovning står på schemat. Men innan det blir det till att rydda upp lite på kontoret. Imorgon kommer det även nya kolleger till destinationen. De två jag ska jobba med mig på Majestic i sommar. Det ska bli kul att äntligen få träffa dom! Kanske man kan börja planera lite också. Känns skönt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mammi

Tack för att du berättar ❤ bor du på hotellet nu också? Puss.

2013-05-16 @ 23:15:57
Postat av: Allan Lindqvist

Jag har missat vad platsen heter om du är på.Jag vet bara Bulgarien.

2013-05-16 @ 23:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0