Kalla kårar

Ibland önskar jag att jag inte bodde själv. Som en natt som denna. Jag hatar när jag får känslan av att jag inte är själv, även fast jag är det. När jag inbillar mig att det ligger någon under min säng. Jag går in i sovrummet går ut igen, på lagom avstånd, hukar mig ner med hjärtat dunkande i bröstet och är livrädd över att jag ska möta en annan blick där under sängen. När jag borstar tänderna är jag rädd att titta upp i spegeln för det känns som att någon står bakom. Paranoid rycker jag upp garderobsdörrar och kastar duschdrapperiet åt sidan… Men det är ingen här, jag vet det, jag visste det innan jag gjorde min bärsärkagång i lägenheten. Ändå kan jag inte skaka av mig känslan. Jag är inte ensam. Jag känner mig iaktagen. När jag sitter här och skriver i sängen känns det som någon stirrar på mig. Jag blickar upp helatiden, samtidigt som jag inte riktigt vill lyfta blicken ifrån datorn, med rädslan av att jag faktiskt ska se något jag inte vill se.
 
Jag vill bara somna och bli av med oroskänslan i bröstet som trycker sig upp i halsen. Men det går inte. Hur mycket jag än intalar mig själv att jag är larvig, paranoid, löjlig, barnslig, knäpp i huvudet… Minsta lilla ljud får mig att rycka till och är det för tyst så känns det ännu värre. Jag försöker att lyssna på musik och tänka på annat. Men självklart är det ända jag kan tänka på är alla läskiga historier man hört om, ja allt möjligt från psykopater som rymt till inbråttstjuvar som sticker ut armen under sängen för att släcka en cigg. Så måste jag sänka musiken med jämna mellanrum för att jag är rädd att jag inte ska höra om någon rör sig i lägenheten.
 
Ja, så är jag ju självklart rädd för att somna och drömma mardrömmar om allt jag skapat i mitt huvud under natten. Så inatt blir det nog inte mycket sova av.
 
Ja tack, jag vill använda livlinan ringa en vän.
Tänk om man kunnat få ha en Adam och en Lucifer i sängen inatt.
 

Kommentarer
Postat av: Mor

Men tänk att de kan vara lilla Daggan 💗. Förstår om det är läskigt om du har hört talas om galningar, de är en annan sak. Har du sovit i natt då? Bor du inte nära nån annan som vill komma till dig och sova? Jag lägger ner Lusse i väskan när vi kommer. Puss å hej min fina tjej 💗❤💖

Svar: Nog för att jag älskar Daggan, men hon får lägga av! Och jag tror inte att det är hon. Det är ingen bra känsla jag har. Jag tror Daggan skulle sprida positiv energi. Jo, jag sov väl 3 timmar eller så. Haha. Jag har ju chefen vägg i vägg, kanske ska fråga honom om jag kan slagga där. =op
MoA

2013-11-29 @ 07:12:22
Postat av: Mammi

Har skrivit till Pellan nyss, därför stod det Mor. Hon säger mor å du mammi. Lina hon säger Morsan ibland, de är inte ok. Men hon retas 😉 Tim säger mamma eller mor 😊

2013-11-29 @ 07:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0