Puerto de la Cruz

Staden med personlighet, historia och fantastiska teaballkonger. Puerto de la Cruz är helt klart min favoritstad här på Teneriffa. Mina två lediga dagar spenderade jag där med min fina vän, Mia. Jag följde med när Mia hade sin första Teideutflykt. Vi studerade den lilla staden Orotava, med dess gamla teaballkonger ifrån 1632-talet. Vi besökte även en mysig bodega i Tacoronte vid namn Boegas Álvaro. Värt en visit om man skulle ha vägarna förbi.
 
Resan började med en liten roadtrip med Tiia. Här på motorvägen med mäktiga Teide i bakgrunden.
 
Gammalt hus, vid kusten och en kyrka inne i Pouerto de la Cruz.
 
En stenblomma påväg upp till Teide, jag (och Kurt) nere i Teides största krater.
 
Teaballkonger i Tacoronte. De första tre är ifrån 1632-talet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mammi

Å va mysigt Moa 💗

2013-11-10 @ 19:56:43
Postat av: Allan Lindqvist

Fint!

2013-11-11 @ 09:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0