Lite som att komma hem

Nu är jag tillbaka på Teneriffa. Känns märkligt men bra. Jobbar och bor på ett annat ställe än förra gången. Har en fin stor lägenhet helt för mig själv! Så nu är det bara att komma och hälsa på.
 
Idag har jag "studerat" Teide och Masca. Kändes lite som "walking down memory lane". Åkte förbi stället dit jag, Sandra och Amira åkte på impuls road trip, där vi  bland annat blev serverade bret and butter. Kom att tänka på min och Martins galna road trip genom Masca när jag var åksjuk och livrädd. Många flashbacks blev det under resans gång. Känns väldigt bra att vara tillbaka, lite som att komma hem. Man känner igen sig, hittar till saker och ting och kan vara lite "expert".
 
Idag lyckades jag ta mig upp i linbanan till Teide också. Det har jag faktiskt inte gjort innan. Ett litet mål med denna säsong blir väl att ta sig upp till toppen.
 
Med sina 3718 m.ö.h är Teide den tredje största vulkanen i världen.
 
Med linbanan kan man ta sig upp till 3555 m.ö.h
 
Pampig utsikt uppifrån Teide. Känns lite mäktigt att vara högre upp än molnen.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Allan Lindqvist

Det högsta jag har varit är Kebnekajse 2111 m.tror jag det var då.Ingen linbana.

Svar: Du kan komma hit o åka linbana pappsen. =o)
MoA

2013-10-12 @ 06:53:31
Postat av: Mammi

Å Moa du e så modig 💖 Ja vill också! Puss på dig modiga tjej 😘

2013-10-12 @ 08:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0