Så jävla gött man har det!

En kollega till mig berättade om hur hennes mormor tyckte att hon skulle skaffa sig ett "riktigt liv". Mormor försöker hela tiden övertala henne att komma hem och gifta sig. Hon hade vid ett tillfälle sagt ; "Din kusin har nu man och barn, bor i ett fint hus och lever ett lyxigt liv…" Var på min kollega hade tänk, "jag lever ett jävligt lyxit liv jag med". Och visst f.a.n gör vi det. På vilket jobb i Sverige har man frukost, lunch, middag och snacks inkluderat? Hur ofta kan man gå och kolla på show gratis? Hur många jobb i Sverige har siesta? Hur många ställen i har ett stenkast till en vacker strand? Och om det nu har det, hur ofta kan man gå och bada?
 
Imorgon ska vi lyxa till det med finsk karaoke! Ja, finsk! Det är såklart Nellis och Emmas påhitt, men trogen "familjemedlem" som man är, hakar man på. Idag lyckades jag även lova Nelli att jag skulle sjunga en finsk låt med henne! Jag ville stanna och se på showen, Emma var neutral och Nelli var väl inte helt på. Att jag sjunger en finsk låt med henne imorgon var kravet på att hon skulle stanna. Deal!
 
Jag är nervös redan nu. Kanske därför jag inte kan sova. Har å andra sidan inte försökt med det än… Självdisciplin är en egenskap jag saknar. Ibland argumenterar jag med mig själv, och det är som oftast den dåliga sidan som vinner. Men nu ska jag nog dock säga till mig själv på skarpen. Det blir en lång dag imorgon med fullspäckat schema. Kan behöva åtminstone tre timmars sömn. Och som det ser ut i nuläget kommer det inte bli fler än så. Blir till att slå på Tusenbröder och slumra till med Hoffa och de andra grabbarna på kåken.
 
Godnatt!
 
What would Jesus do?

Kommentarer
Postat av: Mammi

Nu... Är det godmorgon igen 😉💗💖💞

2013-09-11 @ 08:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0