Vi äger inte våra kroppar

Jag blir så jävla förbannad, uppgiven och skräckslagen när jag tänker på hur denna värld ser ut.
 
Jag som kvinna har tydligen inga rättigheter. Vi kanske tror det. Tills någon en dag kommer och gör vad de vill med oss…
 
Jag läste en artiken, en bland många desvärre!, om våldtäkt. Det mest hemska, förnedrande och fruktansvärda jag kan tänka mig.
 
Det får mig att inse att jag bara har min kropp till låns tills någon korkad, ostabil, jävla idiot bestämmer sig för att det är hans "rättighet" att använda mig. Nog för att jag är stark, självsäker och har ett jävla temperament om jag sätter den sidan till. Men tragiskt som det är så är jag chanslös mot en man. Jag har inte de musklerna och den styrkan, och så är det bara.
 
Jag råkar vara det svagare könet. Men jag är evig tacksam så länge jag får låna min kropp. Tack, tack alla ödmjuka män som låter mig låna min kropp ett tag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0