Hur blev det så?

Min enda lediga dag denna vecka, jag vaknade upp tidigt och blev så glad när jag insåg att jag kunde somna om igen. Någon timme senare ringde telefonen. Två av mina finska guider var sjuka! Fick ruska till huvudet för att vakna upp, få igång hjärnverksamheten och planera om hela dagen. Senare ringer några av de andra guiderna på hotellet och vet inte riktigt vad dem ska göra, det slutar med att jag får åka dit. Lagom dålig start på dagen.
 
Efter en visit på hotellet var det bara att ta bilen och köra min fina Suvi till flygplatsen. Jag hoppas hon får en awesome mini semester i Tyskland och inte ängnar en ända tanke åt jobb. Efter jag släppt av henne åkte jag tillbaka hem för att svira om och senare åka och möta upp Maria, som är här och hälsar på ifrån Gran Canaria, och Joanna, som olyckligtvis blivit hitflyttat ifrån Thailand. Kul för oss tråkigt för henne. Det blev häng på stranden och chill hemma hos Joanna. Mycket skvaller, prat om framtiden och gamla, glada, galna minnen ifrån Egypten.
 
När jag körde hem ifrån LA åkte jag förbi "hooker street", ja det finns en horgata här på Teneriffa. Jag blir lika sorgsen och fundersam varje gång jag åker förbi där. Där stod cirka 7 tjejer, som tagna ur "Pretty woman", med höga stövlar och korta kjolar. Hur hamnade dem där? Hur blev deras liv så eländigt? Kom de hit med någon slags dröm om ett annat liv någon annanstans? Är de här ifrån? Kom det en kris i deras liv som inte gick att lösa så blev det bara sådär?
 
Jag funderar på vad som krävs för att man skulle sjunka så lågt. I min tanke så skulle jag själv aldrig hamna i den situationen. Jag skulle hellre dö är att vara en av de kvinnorna där på gatan. Sen tänker jag, förmodligen fanns det inte i deras tanke en gång i tiden heller. Ingen tänker väl; "jag ska bli hora jag". Så vad har egentligen dessa kvinnor gått igenom innnad de hamnade där på "hooker st"?
 
Det är skrämmande hur orättvist livet kan vara. Två kvinnor i ungefär samma ålder och på samma ö kan leva två helt olika liv. Mitt största bekymmer nu i natt är hur morgondagen ska bli. Hennes är nog hur hon ska överleva natten…

Kommentarer
Postat av: Mammi

Ja fy Moa, de är så hämskt ! Det är svårt att tänka den tanken som jag tror på (i dessa fall) att vi är här för att lära till nästa liv, nästa steg. Vad behöver dom lära sig då? Vad är deras läxa? Att överleva, på vilka vilkår som helst?
Ha det så gott goa Moa 💗🍀

2014-02-06 @ 06:15:06
Postat av: Mammi

Ja fy Moa, de är så hämskt ! Det är svårt att tänka den tanken som jag tror på (i dessa fall) att vi är här för att lära till nästa liv, nästa steg. Vad behöver dom lära sig då? Vad är deras läxa? Att överleva, på vilka vilkår som helst?
Ha det så gott goa Moa 💗🍀

2014-02-06 @ 06:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0