Road trip

Har haft en av de bästa helgerna i mitt liv! Jag och Ullis körde ifrån Indiana i fredags eftermiddag via Kentucky och ner till Nashville. Jag har fått så mycket intryck, glädje, sorg och upplevelser.
 
Nashville är en helt fantastisk stad. Så mycket liv och rörelse, musik överallt på gatan och inne på pubar. Nog för att de spelat country musik men det är underbart ändå. Folk går omkring i boots och cowboy hatt, på riktigt! Och så mycket kontraster, gamla byggnader mixade med nya, höga, låga, trä, betong, tegelsten och så fina kyrkor.
Och vilket nattliv! Så underbart, nästan alla barer har livemusik.
På dagen gick jag och Ullis till Johnny Cash museet. Åh älskade Johnny Cash. Det var en glad och sorgsen upplevelse. Glad för att han var en fantastisk människa, sorgsen för att han var, men ja, alla ska vi ju dö någongång. Jag såg en så himla fin, sorgsen, berörande musikvideo som visades i slutet av museet.
 
Efter en lunch på Hard Rock Cafe körde vi vidare till Memphis. Eller ja, Ullis körde och jag satt i passagerarsätet och sov till och från.
 
I Memphis tog vi en sväng på Beal street, där Jazzbarer med blinkande neonljus fyllda av fulla människor. Vi tog oss dock bara en sväng till en av dem efter en stadig middag på TGI Fridays. Dagen därpå spenderade vi timmar på Elvis mansion, Grace Land, ett helt fantastiskt ställe. Efter det tog vi bussen till SUN Studios. Sun Studios var coolt, men jag kände inte till hälften av människorna guiden pratade om. Dock häftigt att se. Men Grace Land, det var fucking awesome! Men också lite sorgligt förståss.
 
Jag har lovat mig själv att det inte ska ta 10 år till jag kommer tillbaka. Så mycket mer jag vill se. Och så vill jag självklart hänga med Ullis och hennes familj lite oftare än vart 10de år! Helst skulle jag vilja komma tillbaka efter sommaren, eller till sommaren, eller helst bara stanna!
 
Ja, ångesten börjar komma krypande. Jag vill verkligen inte tillbaka till den där ön. Jag vet inte hur jag ska tänka för att motivera mig själv…
 
 
 
Underbara Mr Cash. <3

Kommentarer
Postat av: Mammi

Tack Moa. För allt du delat med dig på resan. Ska visa moster bilderna, hon skulle nog gärna åkt med på den här trippen 😉.
Du får trösta dig med att du inte ska vara så länge på Teneriffa. Och tänka på allt roligt som du har haft där också.
Puss å hej fina tjej, krama Ullis från mig 😘❤💝💖

Svar: Åh jag vet. Tänkte på henne när jag var där. Skickade faktiskt ett vykort till min lilla moster, ifrån Graceland. ;o)
MoA

2014-03-11 @ 04:18:53
Postat av: Allan Lindqvist

Johnny Cash har jag lite kluvet förhållande till.Grannen på Frejgatan spelade hans skivor ganska högt när han kom hem från krogen.

Svar: Men du kan ju vara glad att det inte var hiphop han spelade då. ;o)
MoA

2014-03-11 @ 06:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0