Vart är vårat land påväg?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18587158.ab
 
Jag tycker det är skrämmande!
"Vi vill ha ett etniskt svenskt Sverige och ompröva medborgarskapet för alla som kommit hit efter 1975, säger partiledaren Stefan Jacobsson".
 
Vilka är "vi" undrar jag då. Jag borde ju få räknas med som svensk eftersom jag har två svenska föräldrar, mitt släktträd går tillbaka till Samerna på pappas sida och på mammas ner till skåne. Fast å andra sidan har jag bott väldigt mycket utomlands; Nya Zeeland, Libanon, Palestina, Spanien, Turkiet, Egypten, Bulgarien och Grekland.
 
Blir nästan lite orolig att jag inte kommer bli insläppt i Sverige nu när jag kommer tillbaka. Jag gillar ju inte ens den svenska kulturen så mycket. "Små grodorna är lustiga att se"… Ne så jävla lustigt tycker jag inte att det är.
 
Vad är det egentligen partiet vill uppnå? Såg ett klipp med en distriktsledare ifrån Värmland som ville värna om den svenska kulturen. Är hon rädd att hon inte ska få fira Julafton eller vad fan är problemet? Det märkligaste är ju att dessa mumbojumbo partier verkar utvecklas i hålor, där jag antar det inte bor så många invandrare, va fan det är väl bara att ni stannar där då och låter övriga av oss i Sverige få leva med våra "ickesvenska" grannar, vänner, kolleger. Kan vi få äta våran kebab ifred!
 
Jag vill fan inte bo i ett etniskt svensk Sverige. Fatta vad tråkigt det skulle vara! Jag är uppvuxen med araber, turkar, chilenare, afrikaner m.fl. och det är jag glad för. När jag jämför mig med dessa trångsynta människor med åsikter hämtade ifrån Hitlers ABC bok, så känner jag mig så lyckligt lottad. Jag tycker synd om dem som förmodligen är uppvuxna med ärtsoppa, bruna bönor och fläsk att de inte fick möjligheten att ha en Ahmed i deras trappuppgång, med en mamma som kanske inte pratade så bra svenska men lagade jävligt god mat.
 
Vem bestämmer egentligen att man är svensk? Enligt partiledaren för Svenskarnas parti är du svensk, om du har svenska föräldrar. Hur sjukt är inte det? Om jag då igen går tillbaka till mina vänner och de jag gått på dagis och i skolan med så skulle de då enligt honom inte vara svenskar! Tycker då mumbojumbo partierna att de ska skickas ut ur Sverige?
–Så nu får du flytta tillbaka till ditt land.
– A men jag är ju född här.
– Jaha, fast dina föräldrar är ju inte det, hejdå.
 
Haha... Tänk hur Märsta, där jag kommer ifrån, skulle se ut. Jävligt tomt och ingen Valsta kebab. Jag kan inte tänka mig att leva i en sådan värld. Tack och lov så är dessa partier som sagt i små hålor och längre än så kommer de nog inte.
 

Kommentarer
Postat av: Mammi

Moa Goa. De är så härligt att läsa det du skriver 😘💝💖💗

2014-03-22 @ 21:16:56
Postat av: Lina

Jag gillar ju inte ens den svenska kulturen så mycket. "Små grodorna är lustiga att se"… Ne så jävla lustigt tycker jag inte att det är.
Alltså! Jag sitter och skrattar högt för mig själv!
Du är så jäkla skön! Haha älskar ditt sätt att uttrycka dig på
Och jag känner så väl igen mig! Puss gumman

2014-03-22 @ 21:19:58
Postat av: Anonym

För full för att lösa hela,, men de finna inte mycke i Sverige, älskar dock nör du kommer hem, men älskar att du är min resande vän som gör allt som ingen annan vågar, älskar dig Moa puss

2014-03-23 @ 00:17:26
Postat av: Anonym

För full för att lösa hela,, men de finna inte mycke i Sverige, älskar dock nör du kommer hem, men älskar att du är min resande vän som gör allt som ingen annan vågar, älskar dig Moa puss

2014-03-23 @ 00:17:27
Postat av: Moa..

Tack för era kommentarer. =o)
Det är så kul att ni läser!
Skulle även vara intressant att veta vem min anonyme vän är. ;o)

2014-03-23 @ 01:00:48
Postat av: Jessica

Haha... Oj de där va ju tydligen jag som skrev puss

2014-03-23 @ 11:32:16
Postat av: Moa

Hehe... Jag gissade på det. ;)
Puss på dig darling. <3

2014-03-23 @ 19:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0