My book of beauty

 
Jag är en lyckligt lottad person, på många sätt! Men ibland kan jag känna mig värdelös, menlös och obetydelsefull. Som säkert många andra kan känna once in a while. 
 
Det jobbiga för mig är att jag oftast kan knyta mina dåliga svackor till ett speciellt tillfälle, en speciell gång och till en person. En person som om och om igen påminner mig om att jag inte är oersättlig, jag är inte värd att lägga ner tid på och framförallt är jag verkligen inte nummer ett för honom. 
Han gör det inte med flit, det vet jag. Men det spelar liksom ingen roll. Han bevisar om och om igen att jag bara är en i mängden, inte alls någon speciell. 
Det är så fruktansvärt jobbigt för mig! Jag är inte en i mängden, det har jag aldrig varit och kommer aldrig att bli. Varför gör jag då allt för att hålla kontakten med den här mannen? Varför lägger jag tid och energi på att få det att gå ihop så att vi ska kunna ses? 
Varför kämpar mitt hjärta så mycket när min hjärna skriker "det är fel", "du är värd så mycket mer". 
 
Det är när jag känner så jag tar fram men heliga bok. En bok som speglar ett liv av kärlek och vänskap. En bok som ger mig den bästa ego boosten! En bok där mina kära vänner och ex kolleger skrivit om mig.
 
"I love you so much! You are the best roomie and the best friend ever!..."
 
"...You are an awesome person, bring a lot in each day with your wired and lovely humor!..." 
 
"...Du har været den bedste igennem hele sæsonen og min bedste ven og fest partner!..."
 
"Du er den mest livlige og morsomme personen jeg har møtt!..." 
 
"...Ibland önskar jag att jag var lite mer som dig. Ball, cool, skön och allmänt awesome!..."
 
"...Det finns ingen som du, inte någon!..."
 
Ni förstår nog varför det här är min book of beauty. För jag känner mig speciell, älskad och oersättlig när jag läser de fina orden som skrivits om mig! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Allan Lindqvist

Vad är det för drummel du lägger kraft på?Sluta med det!

2014-09-26 @ 11:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0