Positiva energier

Som flygplatskontrollant träffar man många människor. Många!
 
Idag tänkte jag verkligen över vad jag får för utbyte av dessa, vad signalerar de och vad får jag för uppfattning av personen som står framför mig. 
Det kom in en ung man genom bågen. Det var någonting med honom som fick mig att må så bra! Var det hans gnista i ögonen? Hans band som såg lite konstigt ut i håret? Hans sätt att röra sig? Hans röst? Förmodligen var det inget av detta. Han utstrålade bra energi, helt enkelt. Det var nästan som om man skulle kunna ta på hans aura. 
Den känslan jag fick av honom höll sig länge kvar inom mig. Så jag bestämde mig för att dela den vidare. Och jag märkte att även stressade och irriterade människor kunde ta det till sig.
Sen fanns det förståss hopplösa fall. Vissa människor är ju sånna, de äter upp ens energi, förmodligen utan att ens veta om det. Så fräckt! 
Jag blev trött efter ett tag och log bara åt de som förtjänade mitt vackra leende. 
Jo för att jag har fått höra att jag har ett sådant, vackert leende alltså. 
 

Kommentarer
Postat av: Allan Lindqvist

Intressant.Du är ju också en sådan människa som ger bra energi.

Svar: Tack pappa! Det var kul att höra. <3
MoA

2014-09-26 @ 11:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0